Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Tips voor het zelf opnemen van bandstemmen  (gelezen 9429 keer)
Sam
C stem
**

Getrouwd met Danny, moeder van twee kids

« Gepost op: juli 30, 2008, 11:04:04 pm »

Voor iedereen die graag wil beginnen aan bandstem opnames, maar geen idee heeft van wat hij/zij nou moet vragen, heb ik enkele suggesties opgeschreven;

Je kunt vertellen wie je bent en waarom je een opname wil maken, maar leuker is als je niets over jezelf zegt, des te verrassender is het als je iets op de band hoort over jezelf, je naam bijvoorbeeld! Laat gemiddeld zo'n kleine 10 seconden tussen je vragen in zitten.

Zo ziet een sessie er ongeveer uit:
"Beste vrienden van gene zijde. Het is vandaag 30 Juli 2008 00:00 's nachts en dit wordt mijn eerste sessie."

1. Is er iemand aanwezig die zou willen spreken?
2. Zou je mij je naam kunnen vertellen?
3. Heb je op aarde geleefd?
4. Hoe oud ben je?
5. Wat voor werk deed je op aarde?
6. Waar woonde je?
7. Weet je wat mijn naam is en kun je mij die vertellen?
8. Wat voor kleur heeft dit potloodje? (dit kan uiteraard ieder voorwerp zijn)
9. Zou je vaker willen komen spreken?
10. Is er nog iets dat je zelf wilt vertellen?

"Ik wil graag iedereen bedanken voor de aanwezigheid en het antwoorden op mijn vragen. Omdat ik jullie antwoorden niet direct kan horen, zal ik de komende dagen deze band terug luisteren en hopelijk kan ik jullie antwoorden op mijn vragen horen.
Einde sessie"

Wees voorzichtig met je vragen en laat deze oppervlakkig zijn. Vraag geen dingen over je privé zaken of die van familie of vrienden. Stel ook geen vragen die kwetsend kunnen zijn of een entiteit kwaad kunnen maken (bijvoorbeeld: hoe ben je gestorven). Maak een opname niet al te lang, maximaal zo'n 6 minuten. Dit heeft meerdere redenen; hoe langer de opname duurt, hoe meer entiteiten zich om je heen zullen vormen in de hoop contact te kunnen leggen. Het zou zo kunnen zijn dat een entiteit na het beeindigen van de sessie niet weg wilt gaan. Wat ook meetelt, is de tijd die je nodig hebt om de opname te beluisteren. Doe dit grondig en meerdere malen, je zult vanzelf zien dat hier zeer veel tijd voor nodig is en dat het behoorlijk wat concentratie vermogen vergt.

Sommige entiteiten kunnen voor de 'grap' een antwoord geven waar jouw nekharen van rechtop gaan staan.
Ze kunnen geen fysiek geweld gebruiken, maar je kan wel behoorlijk angstig worden van sommige antwoorden, zeker in het begin als je nog iets onzeker bent.
Houd de vragen om die reden simpel en oppervlakkig en negeer negatieve antwoorden bij het afluisteren.

Entiteiten spreken niet zoals wij, maar in verschillende toonhoogten en snelheid, zeker in het begin is dit erg moeilijk om te horen. Als je denkt iets te horen, kun je het altijd op het forum plaatsen dan luisteren de beheerders, moderater en andere leden uiteraard ook even mee en kunnen wij onze mening geven over wat er gezegd zou kunnen zijn. Pas op voor het zogenaamde "wens horen". Er zijn mensen die heel enthousiast beginnen met het maken van een opname en dan direct talloze stemmen menen opgenomen te hebben. Uiteraard zijn er mensen die erg mediageniek zijn en inderdaad mooie opnames maken, maar er zijn ook veel mensen die graag iets willen horen. Zodra je iets denkt te horen, sluit dan eerst alle mogelijke rationele verklaringen uit (zoals bijgeluiden). Wees niet te fanatiek met filteren, bij een goede opname moet de stem hoorbaar zijn zonder filter technieken of andere aanpassingen te gebruiken. Maak alleen gebruik van filters om een stem beter te kunnen horen of om ruis te onderdrukken. Vergeet niet: je filtert omdat je een stem beter wilt beluisteren. Als je teveel aanpassingen toebrengt aan de opname ga je vanzelf dingen horen die er niet zijn.

Ik wens iedereen een succesvolle eerste sessie toe en laat ons weten hoe het is gegaan en of het was zoals je verwachtte.

Als je leven stil staat, wordt het tijd om te duwen
Frans Schmidt-Gieskens
-=ஜ۩۞۩ஜ=-
Administrator
Niet uit te bannen

Foto: EVP lezing & demo te Belgie. :)

« Antwoord #1 Gepost op: januari 01, 2009, 06:42:03 pm »

Goed geschreven stukje !

Het valt mij op dat de avonden die ik organiseer (  soms voor groepjes ) altijd in een bepaalde sfeer verlopen.

Sommige avonden krijg ik heel komische antwoorden door, dan weer heel diepzinnig enz.

Negatieve antwoorden negeer ik meestal ( zoals hierboven aangeraden word )
Maar... soms niet, en ga een korte discussie aan, die meestal dan een positieve wending krijgt.

Als een avond 'lichtvoetig'schijnt te gaan verlopen is het vaak lachen geblazen;
'men ' vult kinderliedjes aan, dat heb ik al een aantal malen meegemaakt !

Voorbeeld:  Ik zeg "schuitje varen, theetje....."
Je verwacht 'drinken' te gaan horen, maar dat is dan 'zuipen '.

Soms komt het voor dat ik , zacht gezegd, minder geslaagde opmerkingen hoor.
In dat geval zet ik de ontvangers even uit, en na een half uurtje is het leed geleden.

Wat me ook opgevallen is, dat  als ik iemand op bezoek krijg die negatief, of ongelovlig tegenover EVP staat,
de antwoorden ook negatiever zijn.
Lijkt me ergens wel  logisch !

Waar ik me aan houd  zijn de volgende trefwoorden:
- harmonie
- eenheid
- afwezigheid van ego
- altruistische motieven
- een constante positieve houding
Dit draagt bij een een positief verloop van een opname-sessie.

Opname-sessies duren in mijn geval  zo'n 2 tot 4 uur,
 in deze tijd maak ik enkele tientallen geslaagde opnames.
Erg lang, weet ik.... :-)

Mooi is ook dat ongeveer 10 a 12 stemmen regelmatig terugkomen.... die ik dus herken van vorige opnames.

Groet,
Frans.
« Laatste verandering: januari 01, 2009, 06:45:50 pm door paradio » Gelogd

Groetjes en succesvolle opnames toegewenst!
Frans.            RADIOMAN.NL

Branton de Geus....ik (ver)volg zijn weg.
Sam
C stem
**

« Antwoord #2 Gepost op: januari 02, 2009, 09:30:05 am »

Bedankt voor je bijdrage Frans! Het is leuk om te lezen dat iedereen zo zijn eigen methode en motieven heeft. Leuk dat ze zo'n verrassende wending geven aan de kinderliedjes. Lachen

Frans Schmidt-Gieskens
-=ஜ۩۞۩ஜ=-
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #3 Gepost op: januari 02, 2009, 10:18:11 pm »

Soms maak ik ook zogenaamde 'open opnames".

Ik stel dus géén directe vraag, maar zeg slechts; "open opname",
wat vaak verrassende opmerkingen opleverd.

Negatief puntje; vaker krijg ik bij deze manier van contact zoeken een negatief iets te horen
dan bij bijvoorbeeld de schaaldraai-methode.
Ik vermoed dat dat komt omdat ik op zo'n manier een willekeurige 'pass-by communicator"
de kans geef wat te melden.
Dat kan dus een aartsgebondene zijn, die niet één van de symphatieksten is.
Ik kan ernaast zitten natuurlijk!

Groet,
Frans

Michael-Hoorn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: januari 09, 2009, 07:36:51 am »

Wat voor soort dingen kan je verwachten dat ze zeggen dan ?
Frans Schmidt-Gieskens
-=ஜ۩۞۩ஜ=-
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #5 Gepost op: januari 12, 2009, 08:16:06 am »

Soms bepaalde woorden die niet door het scheldwoordenfilter komen, Michael.

Heb ook  glasheldere opnames waar je kan horen " jij moet dood " ,
" ik ben bij je, je bent van mij "  enz.

Henk
Administrator
Niet uit te bannen

Toon interesse maar blijf wel nuchter!

« Antwoord #6 Gepost op: januari 13, 2009, 12:39:38 am »

Ik heb wel vaker dit soort antwoorden gehoord (zelf gelukkig nooit opgenomen). Dit zijn de enige stemmen die mij nog steeds de rillingen geven.

I'm back!!!
Sam
C stem
**

« Antwoord #7 Gepost op: januari 13, 2009, 11:42:38 am »

Ik kan me van een oude website ook nog wel opnames herinneren, waar ik niet van kon slapen 's nachts hihi
Maar in principe kunnen ze niet meer dan schelden Knipoog

Frans Schmidt-Gieskens
-=ஜ۩۞۩ஜ=-
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #8 Gepost op: juli 07, 2011, 06:21:19 pm »

.....ze kunnen je echter niets maken !
Behalve bang.
Angst = macht........
Negeren dus in voorkomende gevallen.

Diesel85
Administrator
B stem

That's me!

« Antwoord #9 Gepost op: december 17, 2011, 12:33:47 am »

Inderdaad kunnen sommigen antwoorden je tot veel angst aanzetten, maar zullen we maar denken dat angst een slechte raadgever is. Echter heb ik nu een Ghost Box en een professionele emf meter. Wil gaan kijken of tijdens het contact met gene zijde ook andere magnetische velden ontstaan in de kamer. Ik zal dit dan ook dagelijks vermelden.

Groet, Hans

Kijk ook eens op mijn website over bandstemmen
www.bandstem.info
Ghostleygirl
Zeer aardsgebonden

Paranormaal onderzoekster

« Antwoord #10 Gepost op: december 17, 2011, 12:42:28 am »

Inderdaad kunnen sommigen antwoorden je tot veel angst aanzetten, maar zullen we maar denken dat angst een slechte raadgever is. Echter heb ik nu een Ghost Box en een professionele emf meter. Wil gaan kijken of tijdens het contact met gene zijde ook andere magnetische velden ontstaan in de kamer. Ik zal dit dan ook dagelijks vermelden.

Hoi Diesel85,

Mag ik vragen hoe je aan een Ghost Box komt, ik ben er naar op zoek maar moeilijk te vinden of te krijgen.
Ik heb geen radio die ik even kan ombouwen.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen met de Ghost Box.

Groet Yolande

Ik schrijf zoals ik denk.

FB Ghostleygirl EVP
Diesel85
Administrator
B stem

That's me!

« Antwoord #11 Gepost op: december 17, 2011, 01:28:00 am »

Ik heb de Ghost Box via internet (ebay) besteld. Hier koste hij mij 79 dollar en 10 dollar verzendkosten. Indien je geen credithcard heb kan je natuurlijk ook gebruik maken van een paypal daar. Ik weet niet of het veel toevoegd zo een ghostbox want heb er zelf geen ervaringen mee, maar zal mijn ervaringen zeker hier plaatsen.

Groet, Hans

Kijk ook eens op mijn website over bandstemmen
www.bandstem.info
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: