Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Driejarige: 'Overgrootmoeder in de hemel stuurde me terug'  (gelezen 2088 keer)
Michael-Hoorn
Gast
« Gepost op: april 20, 2010, 05:59:33 am »

Bron : Algemeen Dagblad

BERLIJN - Het mysterie van de bijna-doodervaring blijft heel wat wetenschappers bezighouden. In de buurt van Berlijn heeft een driejarig jongetje getuigd over iets wat alles weg heeft van zo'n bijna-doodervaring.

De kleine Paul Eicke was verdronken in een vijver en na reanimatie was hij afgeschreven. Meer dan drie uur nadat hij in het ziekenhuis was binnengebracht, kwam het jongetje plots weer tot leven en hij vertelde dat hij zijn overgrootmoeder had gezien in de hemel. Die vertelde hem dat hij terug naar de levenden moest gaan.

Paul Eicke was aan het spelen in de tuin van zijn grootouders toen hij in een vijver viel. Het duurde enkele minuten voor zijn grootvader het incident opmerkte en hij hem uit de vijver sleurde. Pauls vader paste vervolgens gedurende tien minuten hartmassage en mond-op-mond-beademing toe tot een medische helikopter ter plaatse kwam.

Het duurde nog tien minuten totdat Paul in het ziekenhuis arriveerde. Urenlang probeerden dokters hem te reanimeren. Ze hadden net de hoop opgegeven, toen het jongetje meer dan drie uur later weer tot leven kwam. Zijn hart begon plots weer te slaan.

Poort
Hij vertelde dat hij zijn overgrootmoeder Emmi gezien had en die had hem aan een soort poort bevolen terug te keren naar zijn ouders. "Er was veel licht en ik dreef. Ik kwam bij een poort en ik zag Emmi aan de andere kant. Ze zei me: 'Wat doe je hier, Paul? Je moet terug naar mama en papa. Ik zal hier wel op je wachten.' Ik wist dat ik in de hemel was, maar ze zei dat ik snel naar huis moest gaan. De hemel zag er leuk uit, maar toch ben ik blij dat ik nu terug bij mama en papa ben."

Paul is nu weer thuis en vreemd genoeg lijkt hij geen enkele hersenschade te hebben opgelopen. Mogelijk werd het jongetje gered door de lage temperaturen in de vijver. Toen hij eruit kwam, lag zijn lichaamstemperatuur amper rond de 28 graden. Omdat het metabolisme bij zulke temperaturen vertraagt, kan het lichaam langer overleven zonder zuurstof.

Professor Lothar Schweigerer maakte het medische mirakel zelf mee. ,,Na twee uur hartmassage stonden we op het punt hem helemaal op te geven. We dachten echt dat hij hersendood was en dat zijn overlevingskansen miniem waren. Toch begon zijn hart weer te kloppen. Het was een fantastisch mirakel. Ik beoefen deze job nu al 30 jaar en heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het toont alleen maar aan hoe groot de weerstand van het menselijke lichaam kan zijn en dat we nooit zouden mogen opgeven."

19/04/10 07u37

Apart dat zoiets word gezegt door een 3 jarige .....
« Laatste verandering: april 20, 2010, 06:02:03 am door Michael-Hoorn » Gelogd
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

Toon interesse maar blijf wel nuchter!

« Antwoord #1 Gepost op: april 20, 2010, 07:31:04 am »

En je was me een paar uurtjes voor, Michael! Kwam dit bericht ook al tegen op www.nu.nl en nij niburu. Wist niet dat het ook in het het AD stond. Interessant is het wel allemaal en ben benieuwd naar die dokter eigenlijk.

I'm back!!!
Danny
Administrator
Zeer aardsgebonden

« Antwoord #2 Gepost op: april 20, 2010, 10:17:01 am »

Het zal je maar gebeuren dat je 3 jarige zoontje zoiets overkomt, moet er niet aan denken.

Ik heb ooit eens een documentaire gezien over BDE waarin onderzoekers vertelden dat ze hadden ontdekt dat er mensen een BDE hebben gehad terwijl ze, volgens de apparatuur, totaal geen activiteit meer hadden. Dus ook geen hersenactiviteit meer, totaal overleden in principe.
Men dacht namelijk in eerste instantie dat een BDE wordt veroorzaakt door een bepaalde stof die vrij komt in de hersenen, maar die theorie werd dus ontkracht door het feit dat mensen zonder hersenactiviteit ook BDE's ervaren. Toen ze dat eenmaal ontdekt hadden, kwamen er natuurlijk nog veel meer vragen zoals waar het geheugen van de mens opgeslagen ligt (blijkbaar dus niet of niet alleen in de hersenen).

Succes is krijgen wat je wilt, geluk is willen wat je krijgt
Michael-Hoorn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: april 20, 2010, 09:45:58 pm »

Op youtube ook een keer een documentaire gezien over mensen met  een BDE.
Daar waren niet alleen mensen aan het woord die in de hemel kwamen, maar ook heel ergens anders..... (filmpje wat ik toen zag kon ik niet meer terug vinden, maar in dit filmpje gebeurt precies het zelfde, kijk vanaf 3:25  http://www.youtube.com/watch?v=7vn6JRDH--4  )
« Laatste verandering: april 20, 2010, 09:55:19 pm door Michael-Hoorn » Gelogd
Frans Schmidt-Gieskens
-=ஜ۩۞۩ஜ=-
Administrator
Niet uit te bannen

Foto: EVP lezing & demo te Belgie. :)

« Antwoord #4 Gepost op: april 21, 2010, 08:17:35 am »

Indrukwekkend verhaal !

Zonder iets in discrediet te willen brengen
vraag ik me toch wel een beetje af
in hoeverre een 3-jarig kind besef heeft
van ' hemel' en aarde, leven en dood etc.

Groetjes en succesvolle opnames toegewenst!
Frans.            RADIOMAN.NL

Branton de Geus....ik (ver)volg zijn weg.
Danny
Administrator
Zeer aardsgebonden

« Antwoord #5 Gepost op: april 21, 2010, 09:48:05 pm »

@Michael: griezelig hoor, je vraagt je dan toch af waarom mensen zo'n ervaring hebben. Wat hebben ze "fout" gedaan waardoor zij geen mooie hemel poort zien? Of ik er in geloof, ik weet het niet. Aan de ene kant sluit ik bestaan van een soort van hel niet uit maar als er een soort van hel bestaat dan denk ik niet dat het zo is als in de bijbel staat beschreven. Ik denk, net zoals die man in het filmpje, dat het een soort van toestand is waarin je verkeerd en dat je ten alle tijden de mogelijkheid hebt om alsnog door te gaan of te re´ncarneren. De hel is denk ik de toestand waarin je je bevind op het moment dat je hele erge dingen hebt gedaan in je leven en je kijkt daarop terug vanuit spiritueel oogpunt en ziet in dat je het niet goed hebt gedaan.

@Frans: Het kind zal het natuurlijk niet in die bewoordingen hebben verteld. Waarschijnlijk is het iets aangedikt door de persoon die het verhaal heeft doorverteld en misschien zelfs ook nog door de journalist die het verhaal heeft over genomen.

Succes is krijgen wat je wilt, geluk is willen wat je krijgt
herman
Geregistreerde gebruikers
A stem
*

« Antwoord #6 Gepost op: juni 12, 2010, 07:28:34 pm »

dAMES/HEREN,

over bde's- zie titus rivas at all(die heeft er wat over geschreven)
anders pim van lommel

herman van den hooff
joure
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: