Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Onverwacht bandstemmenexperiment.  (gelezen 1679 keer)
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

Toon interesse maar blijf wel nuchter!

« Gepost op: november 09, 2009, 02:41:29 am »

Tja. Helaas dien ik bij dit topic eventjes stil te houden waar ik onderstaande stemmen heb vastgelegd. Dit in verband omdat het allemaal een beetje heimelijk is gegaan. Laten we het er op houden dat ik afgelopen week een oude instelling in een Zuid-Hollandse stad heb bezocht. Tijdens het bezoek vertelde ik mijn gastheer dat ik zeer onder de indruk was van het pand en ik vroeg quasi geïnteresseerd of het er soms ook spookte. ‘Niet echt,’ zei mijn gastheer ‘maar er is een kamer waar sommige mensen niet in durven omdat ze zeggen dat er vroeger vreemde dingen zijn gebeurd. Wilt u deze misschien zien?’ Natuurlijk liet ik dit mij niet twee maal zeggen en nadat we een paar zaken afgehandeld hadden haastten we ons naar de desbetreffende vergaderkamer.

De kamer zelf was een voorbeeld van een historische vergaderzaal met zware draperieën en een afgerokte carrévormige tafel in het midden. Aan de muur hingen klassieke olieverfschilderijen van de vroegere bestuurders van de instelling. Sommige van die schilderijen waren bijna 200 jaar oud. Al met al een indrukwekkende ruimte die zo uit de tijd van Napoleon leek te komen.

Tijdens mijn rondleiding door de kamer, had ik stiekem de opnamefunctie van mijn telefoon geactiveerd. Jammer genoeg kon ik hierdoor geen gerichte vragen stellen aan eventueel aanwezige entiteiten. Het is uiteindelijk een korte opname geworden van ongeveer drie minuten. Tijdens het terugluisteren thuis vielen mij een aantal zaken op. Zo waren er opvallend veel omvormingen te horen waarbij mijn stem of de stem naar mijn gastheer is omgevormd naar een andere stem. Helaas kwam dit geluid niet goed uit de verf want de omvormingen bleken achteraf niet verstaanbaar. Wel twee paranormale stemmen vastgelegd van, zo lijkt het althans, twee verschillende entiteiten. Het meest opmerkelijke is wel dat deze boodschappen in het Engels zijn.

De eerste stem diende zich na ongeveer een minuut aan. Er wordt een naam genoemd, ene Gregory Peaches.
http://www.ebaumsworld.com/audio/play/80807270/

Enige tijd later stonden we te kijken naar het portret van een jongedame. Op dat moment kwam de tweede Engelse boodschap door: Continue too. (Ga door of Ga ook door in het Nederlands). Mogelijk een oproep van de entiteit om door te gaan met mijn experimenten ter plekke, een verzoek waar ik, gezien de locatie, hoogstwaarschijnlijk niet aan kan voldoen.
http://www.ebaumsworld.com/audio/play/80807271/

Al met al dus een leuke, onverwachte gelegenheid voor een bandstemmensessie en het laat maar weer eens zien dat het altijd belangrijk is voor een experimentator om zijn apparatuur bij zich te hebben voor het geval zich een mogelijkheid zoals deze voordoet.

I'm back!!!
Frans Schmidt-Gieskens
-=ஜ۩۞۩ஜ=-
Administrator
Niet uit te bannen

Foto: EVP lezing & demo te Belgie. :)

« Antwoord #1 Gepost op: november 09, 2009, 08:19:30 am »

Schitterend , Henk !

Zit nu op mijn werk, ga vanaaf luisteren.

Inderdaad een goed idee altijd een opnamemogelijkheid bij je te houden.

Groetjes en succesvolle opnames toegewenst!
Frans.            RADIOMAN.NL

Branton de Geus....ik (ver)volg zijn weg.
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: