Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Opnames Erik  (gelezen 4538 keer)
Erik Smit
A stem

« Gepost op: oktober 17, 2009, 11:33:53 pm »

Hoi,

Omdat ik zelf nog niet goed ben in filteren e.d. en met opnemen wil ik graag mijn bestanden hier neer zetten zodat ik advies, feedback en tips kan krijgen of ik het goed doe of juist niet! Ik heb de DNG methode gebruikt maar dan geprobeerd met vloeitjes over elkaar heen te wrijven. Nou aan het geluid te horen kwam ik dacht ik perongeluk paar keer tegen de mic aan.

Ik zou graag willen horen of dit goed was, goede vragen, begin en eind en natuurlijk of ik stemmen heb. Ik sta voor alle tips open!

www.erikwebstee.nl/evp/200910172316.mp3

Alvast bedankt!
« Laatste verandering: oktober 21, 2009, 11:12:31 pm door Fire_Action » Gelogd

Met vriendelijke groeten,

Erik Smit
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

Toon interesse maar blijf wel nuchter!

« Antwoord #1 Gepost op: oktober 18, 2009, 09:56:33 pm »

Hallo Erik,

Even voor de goede orde: ik heb gisteren je vraag aangaande filteren verplaatst naar --> Helpdesk.

Goed, nu naar je opname. Je vragen waren goed en je opname was precies lang genoeg. Echter geen stemmen hierin aangetroffen en ik heb sterke vermoedens dat dit te maken heeft met de manier waarop je het basisgeluid creert. Wanneer je twee vloeitjes tegen elkaar aanwrijft is dit m.i. te zacht om mee te werken. Daarnaast is het geluid te regelmatig en dit is voor entiteiten bijna niet te gebruiken voor het vormen van stemmen. Eerlijk gezegd denk ik dat je met dit experiment op een verkeerd spoor zit.

Probeer onderstaande eens in je eerstvolgende experiment: kras met de punt of het clipje van een balpen eens over je bureaublad maar wel zodanig dat je een grillig, onregelmatig basisgeluid krijgt. Een beetje zoals een dirigent zwaait met zijn dirigeerstokje. Wees er zeker van dat je niet te hard drukt maar net genoeg om er een duidelijke opname van te maken.

I'm back!!!
Erik Smit
A stem

« Antwoord #2 Gepost op: oktober 18, 2009, 10:06:57 pm »

Beste Henk,

Bedankt voor je antwoord en het beluisteren! Ik zal dat eens proberen!!

Bedankt!!

Erik Smit
Erik Smit
A stem

« Antwoord #3 Gepost op: oktober 21, 2009, 03:46:33 pm »

Hoi Henk,

De opnames zijn ook nog via Dennis gefilterd en die kreeg er nog stemmen uit.

We hebben nu na antwoord op mijn vraag:

Hoe heet je? "Dat weet je wel"
Wat vind je van deze methode? "Goed"

Ik zal vanavond de opnames even posten.
« Laatste verandering: oktober 21, 2009, 08:53:18 pm door Fire_Action » Gelogd

Erik Smit
Erik Smit
A stem

« Antwoord #4 Gepost op: oktober 21, 2009, 11:14:14 pm »

Hoi,

Ik heb hier de twee opnames die tot nu toe gefilterd zijn van 17-10-2009.

Vraag: Hoe heet je?
Antwoord: Dat weet je wel
www.erikwebstee.nl/evp/20091017datweetjewel.wav

Vraag: Wat vinden jullie van deze methode?
Antwoord: Goed
www.erikwebstee.nl/evp/20091017goed.mp3

Erik Smit
Erik Smit
A stem

« Antwoord #5 Gepost op: oktober 21, 2009, 11:56:15 pm »

Hoi,

Ik heb vanavond weer nieuwe opnames gemaakt. Heb geprobeerd zelf te filteren maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik filter wel alleen ik ben natuurlijk er niet helemaal zeker van of ik het wel goed doe.

Hierbij de opname, misschien halen jullie er wel wat uit. Ik heb nu de stille opname methode eens gebruikt. Tips of adviesen zijn altijd welkom!

http://www.erikwebstee.nl/evp/211020092330.mp3

Erik Smit
Erik Smit
A stem

« Antwoord #6 Gepost op: oktober 27, 2009, 07:04:35 pm »

DAMN! Weer goede les geleerd vandaag. OPSLAAN! Ik was te enthousiast dat ik een stem had opgevangen. Ik vroeg: "Zijn hier entiteiten aanwezig", toen ik evenlater "Praten" hoorde. DAMN DAMN. Baal als een stekker!!!!!!!

Erik Smit
Erik Smit
A stem

« Antwoord #7 Gepost op: oktober 27, 2009, 07:28:00 pm »

Wederom opname gemaakt. Ik hoor dat er om de zoveeltijd "Jan" ofzo word geroepen. Hier de ruwe opname, zouden jullie mee willen luisteren?

http://www.erikwebstee.nl/evp/271009/ruw2.wav

Erik Smit
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #8 Gepost op: oktober 29, 2009, 07:55:26 am »

Hallo Erik,

Wat betreft je laatste opname moet ik je eerlijk zeggen dat ik alleen de witte ruis hoor die je hebt opgenomen. Je andere opnames ga ik vanavond even beluisteren wanneer ik mijn nieuwe geluidsbewerkingssoftware heb geinstalleerd. Ik kom er vanavond even op terug.

I'm back!!!
Erik Smit
A stem

« Antwoord #9 Gepost op: oktober 29, 2009, 06:01:50 pm »

Hoi Henk,

Prima! Alvast bedankt dan!!!!

Erik Smit
Erik Smit
A stem

« Antwoord #10 Gepost op: oktober 31, 2009, 04:54:59 pm »

Hoi Henk,

Was het gelukt?

Erik Smit
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #11 Gepost op: november 07, 2009, 11:03:05 am »

He he. Eindelijk eens een keer goed te tijd kunnen nemen om hier naar te luisteren.  Tong Sorry dat het enige tijd geduurd heeft, maar ik kwam er gewoon niet aan toe. Ik ga proberen om al je opnamen apart te bespreken:

De opnamen die je van Dennis hebt gekregen:

Citaat
Vraag: Hoe heet je?
Antwoord: Dat weet je wel
www.erikwebstee.nl/evp/20091017datweetjewel.wav

Vraag: Wat vinden jullie van deze methode?
Antwoord: Goed
www.erikwebstee.nl/evp/20091017goed.mp3

Bij 'Dat weet je wel' hoor ik helaas niets. Een gevalletje van pareidolie ben ik bang. Bij 'Goed' hoor ik echter wel zoiets dat er op lijkt in ieder geval.

Citaat
Oftewel jouw experiment met de stille methode (of om volledig te zijn: microfoonmethode zonder bijgeluiden). Ik heb hier drie keer heel intensief naar geluisterd maar moet helaas tot de conclusie komen dat er hoogstwaarschijnlijk niets inzet. Dit is echter ook wel een beetje inherent aan deze werkwijze: het aantal stemmen dat je op zult nemen is het laagst van alle methoden. Maar de stemmen dié je vastlegt zijn vaak erg bewijskrachtig. Helaas voor jou niet in dit experiment.

Citaat
Nou ben ik toch benieuwd welke methode je hierbij hebt toegepast. Ik denk de radiomethode of in ieder geval heb je op één of andere manier witte ruis gebruikt tijdens het opnemen. Weet echter dat entiteiten met witte ruis alléén slecht uit de voeten kunnen. De opnamen die ik zelf ooit maakte met het aanbieden van witte ruis, produceerde slechts een klein aantal C-stemmen. Entiteiten gebruiken witte ruis wel, maar dan vaak in combinatie met een ander geluid. Tip: wanneer je de radiomethode gebruikt, stem dan eens af tussen twee stations zodat je een soort ‘slush’ krijgt. Dit is voor entiteiten vaak heel geschikt voor het maken van stemmen. Natuurlijk kun je er dan wel voor kiezen om naast deze slush een vorm van witte ruis aan te bieden in de vorm van een combinatie van die twee. Oftewel: ga lekker door met experimenteren en vind een methode die goed bij jou past.  Lachen

I'm back!!!
Erik Smit
A stem

« Antwoord #12 Gepost op: november 07, 2009, 01:38:00 pm »

Hoi Henk!

Bedankt voor het afluisteren! Ik ben inderdaad aan het zoeken naar een juiste methode. Met de witte ruis heb ik SpiriGate gebruikt via de boxen en dan weer opnemen met Adobe Audition.

Over de radiomethode.... moet je daarvoor dan twee wereldontvangers hebben, deze gewoon aanzetten, microfoon erop richten?

Erik Smit
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #13 Gepost op: november 09, 2009, 02:38:47 am »

Hai Erik,

Nee hoor, met de radiomethode (of vollediger de radio-microfoonmethode) stem je bij voorkeur af op een golflengtegebied tussen twee radiostations waardoor er een soort 'wobbelend' geluid ontstaat. Je hebt er dus in feite maar één radio of wereldontvanger voor nodig. Quotje van onze site:

Citaat
De radio-microfoonmethode
Voor deze methode heb je naast een opnameapparaat (of externe microfoon die rechtstreeks op je computer wordt aangesloten) nu ook een radio nodig. Het is belangrijk dat je deze radio af kunt stemmen op de middengolf, maar vrijwel alle radio’s hebben deze functie. Schakel over naar de middengolf en stem af op een gebied waar flink wat ‘witte ruis’ te horen is. Dit zijn golflengten waar radiostations niet op uitzenden. Deze witte ruis kan wederom door entiteiten gebruikt worden om stemmen te vormen. Verder kun je ook proberen om eens af te stemmen vlak naast een radiozender zodat je een ‘gibberish’ hoort en net niet kunt verstaan wat er gezegd wordt. Ook hiermee zijn goede resultaten behaald. Wanneer je in het bezit bent van een wereldontvanger, loont het best een keer de moeite om ook met andere bandbreedten te experimenteren. Gebruik echter nooit de FM-band, want hier zijn vrijwel uitsluitend Nederlandstalige radiostations te horen en dit kan tot gevolg hebben dat je verdwaalde flarden modulatie gaat aanzien voor paranormale bandstemmen.

Meer methoden vind je overigens hier: http://www.bandstem.nl/Articles.aspx?id=2

I'm back!!!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: