Pagina's: [1] 2
  Print  
Auteur Topic: Spirigate Opname  (gelezen 5725 keer)
John
B stem

« Gepost op: juni 09, 2009, 03:11:55 pm »

Hallo beste leden van Bandstem forum.
Na  een opname gemaakt te hebben , na het lezen elders op het forum van het programma spirigate heb ik toch maar gewaagd  en met enige verbijstering kreeg k toch wat door.
Maar ik kan er zelf heel weinig  tot niets uithalen kreeg, de betreffende antwoorden wel real time door zonder enige bij bron.
Misschien dat er mensen hier zijn die de opname willen beluisteren en eventueel versterken filteren etc.*De File Is onbewerkt*
Er zit wel een heel vervelende hoge toon in maar misschien dat daar iets aan te doen valt.
Met vriendelijke groet J.

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=SpiriGate20090606T015206.wav

There are voices wich want to be heard
Danny
Administrator
Zeer aardsgebonden

« Antwoord #1 Gepost op: juni 09, 2009, 10:42:45 pm »

Beste John,

Dank je wel voor je inzending. Ik heb het bestand gedownload maar moet even kijken wanneer ik tijd heb om deze te analyseren (deze week is het weer behoorlijk druk).
Wat vind je van het spirigate programma? Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar wel gelijk eventjes gedownload omdat ik het wel erg interessant vind om hier eens mee te experimenteren. Het technische verhaal dat op de website staat ziet er in ieder geval erg veelbelovend uit moet ik zeggen.

Groetjes Danny

Succes is krijgen wat je wilt, geluk is willen wat je krijgt
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

Toon interesse maar blijf wel nuchter!

« Antwoord #2 Gepost op: juni 10, 2009, 01:00:08 am »

Hallo John, welkom op het forum!

Ik heb je bestand even binnengehaald en het lijkt erop dat er inderdaad steeds antwoord wordt gegeven op de door jou gestelde vragen. De antwoorden zijn behoorlijk moeilijk te onderscheiden of te interpreteren maar geweldig interessant. Ik stle voor dat ik hier morgen even voor ga zitten want hier wil ik mijn tanden wel eens op stuk bijten.
« Laatste verandering: juni 10, 2009, 01:08:54 am door Henk » Gelogd

I'm back!!!
Henk
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #3 Gepost op: juni 10, 2009, 01:05:39 am »

Even een mooi voorproefje voordat ik mijn mandje opzoek:

John: wie zijn jullie?
Antwoord: Conny. Wij hebben goed contact

Link --> http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=Conny._Wij_hebben_goed_contact..mp3

I'm back!!!
John
B stem

« Antwoord #4 Gepost op: juni 10, 2009, 09:26:59 am »

Bedankt voor het welkom!
En moet er wel bij vermeldden dat ik op het moment van opnemen bij een naamgenoot van me was die er zelf ook nogal sceptisch tegenover stond maar dat is veranderd na het meemaken van deze opname sessie.
Komt ergens verder in de opname voor een referentie over John(kan ik zijn maar ook die naamgenoot van me .)
En het komt allenmaal goed Danny neem je tijd ben allang blij dat er zo'n behulpzame mensen zijn:D
Ik vind het spirigate programma een stukje super software nu ik dat zo heb mogen meemaken echt waar
Henk ik heb je stukje beluisterd wat je eruit gehaald hebt en ik moet zeggen dat ik dat inderdaad hoor:)
Ben benieuwd wat er nog meer  uit voort komt rollen.
Mvg John

Boatswain
B stem

« Antwoord #5 Gepost op: juni 12, 2009, 09:47:18 am »

Hallo John en allemaal,

Ik heb je opname beluisterd maar kan er helaas weinig van verstaan. Een echo is nl niet of nauwelijks weg te filteren.
Kun je me vertellen welke instellingen je met dat SpiriGate gebruikt hebt om die opname te maken ?
Er zit verder geen uitleg bij en a-technisch als ik ben, kan ik er geen touw aan vastknopen.

John
B stem

« Antwoord #6 Gepost op: juni 12, 2009, 01:48:23 pm »

Uiteraard kan ik je dat vertellen boatswain:)

De opname is gemaakt met de volgende instellingen: Sample Gain 2,0
Sample Rate: 6000HZ
Encoding SIGNED
Number of Samples 512

Zelf ben ik ook niet al te technisch op filter gebeuren dus vandaar dat ik de mede leden had gevraagd:)

En het beluisteren doe ik normaal gesproken gewoon via de speakers alleen bij deze moest ik toch een hoofdtelefoon gebruiken.
Maar zelfs dan heb ik er nog moeite mee om het te verstaan en ik neem het jou ook absoluut niet kwalijk.
Maar alle eventuele interpretaties zijn welkom.

PS Ben er wel achter gekomen dat de Sample GAIN de inkomende signalen versterkt.
Misschien dat dat de hoge tonen verklaard en de echo:)
Maar daar moet nog ietsje meer naar gekeken gaan worden van mij uit want dat is opzich een hele goeie functie van het programma.
En 's avonds heb ik meestal wel resultaten als ik een opname maak overdag heb ik het ook geprobeerd maar zonder succes.

Mvg John.

Henk
Administrator
Niet uit te bannen

« Antwoord #7 Gepost op: juni 12, 2009, 08:12:23 pm »

En even @John: ik beloof je dat ik vandaag of morgen even op je opname terugkom. Ben er helaas niet eerder aan toe gekomen, dit vanwege drukke werkzaamheden en een thermometer die ik per ongeluk dwars door mijn hand heb gestoken  Ik weet het niet...

I'm back!!!
Boatswain
B stem

« Antwoord #8 Gepost op: juni 13, 2009, 12:20:00 pm »

@Henk
 Is dat een betere manier om je temperatuur op te nemen ?  Knipoog 

@John
Ik zal binnenkort die tips uitproberen.
Bedankt voor je antwoord.  Lachebek
Danny
Administrator
Zeer aardsgebonden

« Antwoord #9 Gepost op: juni 13, 2009, 12:26:05 pm »

Henk, het is de bedoeling dat je het vlees spiest in plaats van je hand ;-)

Succes is krijgen wat je wilt, geluk is willen wat je krijgt
John
B stem

« Antwoord #10 Gepost op: juni 13, 2009, 02:11:28 pm »

@Henk
Is geen probleem komt goed Lachebek Doe je wel beetje rustig aan met je hand?

@boatswain
Ben benieuwd wat je zelf evt gaat doorkrijgen.
En graag gedaan Lachebek

hummeling
Witte ruis
*

« Antwoord #11 Gepost op: juli 12, 2009, 03:30:30 pm »

Heren,

Leuk te lezen dat met SpiriGate in dit stadium al wat resultaten worden geboekt! Op het moment heb ik geen tijd om in de ontwikkeling van de software te steken, er ligt wel een nieuwe versie op de plank, maar daar moet nog het een-en-ander aan gebeuren. (Stuur een mailtje naar info@spirigate.com als je op de hoogte wilt worden gehouden als de nieuwe versie klaar is.)

Nog wat opmerkingen over John's opname settings:
Sample Gain is inderdaad de voorversterking, deze moet je zo ver opschroeven dat het signaal net niet gaat 'klippen' (soort knetterend geluid). Afgezien van het feit dat je speakers er niet goed tegen kunnen, zal het de opname verslechteren. Kijk naar de grafiek van het 'Wet time-domain' signaal, en zorg dat je wat marge over houdt. De Sample Gain is erg afhankelijk van hoe de opname wordt gemaakt en is voor iedere set-up anders, hij kan veel verder omhoog als je een hoofdtelefoon gebruikt.
Sample Rate 6000 Hz is prima, met deze frequentie zijn geluiden tot 3000 kHz (het zogenaamde Nyquist criterium) weer te geven, maar SpiriGate is ontworpen om geluiden met een veel hogere frequentie op te nemen en vervolgens te 'decimeren' naar een lagere frequentie, hiermee wordt de opname veel gevoeliger!

Echo's zijn overigens wel uit een signaal te filteren. Dat er een echo in de opname zit komt simpelweg omdat er nog fouten in dat gedeelte van de software zit.
Er komen ook nog een aantal filters in waarmee je vervelende tonen weg kunt halen.
Verder raad ik aan een hoofdteletoon te gebruiken, zo is SpiriGate ook ontworpen. Hiermee voorkom je rondzingen. En een gevoelige microfoon: ik raad de Rode-NT1A aan vanwege de lage 'self-noise' (http://www.rockpalace.com/product/Rode-NT1A, moet je wel 161 Euro over hebben  Ik weet het niet ).

De frequenties die er bij Tones staan zijn de Spiricom frequenties. Ik werk aan een module waarmee iedere toon onafhankelijk af te stellen is: volume, etc..

Vragen Verbaasd gewoon mailen Lachebek

Groeten,
Ralph Hummeling
www.spirigate.com
Boatswain
B stem

« Antwoord #12 Gepost op: juli 15, 2009, 02:07:16 am »

Bedankt voor de uitleg, mijn mailtje is overweg  Lachebek
Met de instellingen van John heb ik nog geen resultaat maar moet er wel bij zeggen dat ik maar een paar keer geprobeerd heb.
Mocht ik goede resultaten krijgen dan zal ik deze zeker hier posten.
John
B stem

« Antwoord #13 Gepost op: juli 21, 2009, 02:49:08 pm »

Klinkt intressant.
Wacht met veel intresse af voor de nieuwe versie  aangezien dit programma heel wat belooft Lachebek
Mvg John

John
B stem

« Antwoord #14 Gepost op: augustus 07, 2009, 10:47:00 pm »

Even een update'je mijn vriend die heeft de betreffende opname versterkt en geamplifyed en het gesprek komt nu duidelijker naar voren maar ben ook benieuwd  of henk er al iets mee heeft kunnen doen? maar zoniet hier een versterkt en verduidelijkt bestand hoop dat deze iets beter is in de kwaliteit.
En dit kan eventueel het beste resultaat tot nu toe zijn dat met de computer is opgenomen.
Aangezien dit een heel overtuigend bestand is en alles wordt geantwoordt op de vragen die gesteld worden alleen moet er nog duidelijk uit worden wat er gesproken wordt en daar ben ik heel erg benieuwd naar want het is toch heel wat 15 min aan een stuk gesproken antwoorden binnen te krijgen en dat real time.Tong
Hoop dat ik snel iets van iemand hoor die er eventueel wat mee gedaan heeft.

Met vriendelijke groet J.

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=SpiriGate20090606T015206.mp3

Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: